web 2.0

Friday, November 6, 2009

Machokah Anda?

Kawan ni selalu sangat hisap rokok. Kalau ada perluang. mesti nak hisap sebatang. Tak taula apa yang difikirkan. Nikmat sangat ke merokok ni? Kawan ni pula pelajar perubatan, patutnya menjadi contoh kepada orang terutamanya kepada pesakit. Mungkin diorang 'stress' belajar rasanya (bersangka baik)

 Dulu aku pun pernah gak hisap sebatang tapi sekali hisap, biasalah zaman remaja, mesti nak cubakan. Yang aku dapat, rasa pahit. Terus aku buang. Masa tu ayah aku dah ternampak aku hisap, apalagi, balik je rumah terus kena sebat. Menyesal aku..taubat taknak hisap lagi..hehe

Ada juga orang cakap yang hisap rokok ni, boleh nampak macho. Yeke..tak perasaan pula. Apa pun ramai orang tahu rokok tu bahaya untuk kesihatan, tapi buat juga. Kalau nak nasihat, memang diorang tak layan sangat. Alasannya, kalau nak berhenti, kena perlahan-lahan dulu. Bila sudah kena sakit, masa tu juga nak berhenti.. :D


















p/s: ada seorang pesakit mengaku yang dulu dia ni perokok tegar, sehari hisap 30 batang. Bila aku jumpa dia masa dia sakit kanser paru-paru, dia menyesal tak berhenti merokok dulu. Kesian pula aku tengok dia..hmm


blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails