web 2.0

Saturday, December 19, 2009

Apa Daya Tarikan Anda?



Siapa cakap diri dia takde daya penarik? Setiap orang yang dijadikan tuhan mempunyai daya penarik tersendiri. Kalau dalam English, dipanggil sex appeal. Sama ada lelaki atau perempuan, semua mempunyai pendapat yang berbeza mengenai daya penarik yang mereka suka. Yela...semua orang mesti nak seseorang yang mempunyai ciri-ciri idaman yang mereka suka. Aku pernah juga tanya kat member-member aku sendiri mengenai ni. Bagi lelaki, aku rasa mudah je tahu apa yang mereka suka. Mungkin sebab aku pun lelaki gak..hehe. Antaranya:

1) Mereka suka perempuan yang berani, seksi dan menggoda. Sekali tengok boleh toleh balik dua tiga kali, kalau boleh sampai terliur sekali..hehe Yang ni bagi lelaki yang nakal dan berpemikiran kuning sikit....hehe

2) Suka pada yang solehah, tudung labuh, pemalu orangnya. Ala-ala perempuan melayu solehah terakhir la..kononnya sejuk mata memandang. Ni bagi orang otaknya bersih lagi suci...(tapi aku rasa ada gak orang tudung labuh yang hipokrit tapi bergantung pada individu gak la)

3) Suka perempuan yang yakin pada diri sendiri dan bercita-cita tinggi. Yang ni aku rasa perempuan yang jenis otak business sebab biasanya mereka memang bercita-cita tinggi pun kan

Tu kalau bagi lelaki. Memang tak banyak pun sebab biasanya lelaki ni nak fikir yang simple je. Tak complex sangat. Kalau bagi perempuan, memang complex. Aku pun tak tau kenapa. Antara yang aku tahu tentang lelaki mana yang perempuan minat:

1) Ada yang suka lelaki yang jenis bad-boys, macho dan stylo. Tapi bad-boys tu takde la jahat sangat sampai bunuh orang lain

2) Ada yang suka lelaki berbadan tough, dan tegap. Kalau badan tu mesti nak yang ketul-ketul dan wajib ada six-packs. Peh..memang mantap ni. Kalau aku tengok rata-rata member aku semua ada one packs je atau dikenali dengan boroi...haha Kalau macam mamat Shieldtox tu, aku pun lari kalau nampak..hehe

3) Suka lelaki yang lembut, penyayang, caring, dan sensitive. Yang ni kalau nak buat couple memang best, indah je dunia. Tapi kalau sensive sangat pun payah gak. Kejap-kejap nak merajuk, lagi teruk menangis. Lagi naya nak pujuk...hehe

4) Ada juga yang suka yang beriman, alim, dan jenis kuat agama. Kalau boleh nak yang macam ustaz-ustaz je....dengan alasan muka diorang nampak bercahaya. Peh..best tu. Boleh la jimat electric bila kahwin nanti..hehe

5) Majority suka yang ada karisma dan pandai bergaya. Senang cerita ala-ala mamat korea. Jambu je gitu...Kalau rambut mesti ada style tersendiri. Lebih-lebih kalau muka laki tu handsome. Lagi la tak lepas mamat tu...hehe

Ni apa yang aku nampak dan dapat dari pendapat beberapa orang. Kalau nak tambah boleh je share dalam komen kat bawah. Aku kadang-kadang benci betol orang yang anggap diri dia lemah dan tak yakin dengan tarikan sendiri. Kejap-kejap cakap

"Aku ni dah la tak handsome, bodoh lak tu...siapa la nak kan aku"

Apa yang aku boleh cakap, setiap orang ada daya penarik sendiri. Cuma kena explore sendiri la. Kalau asyik kata macam tu ibarat korang tak bersyukur dengan apa yang tuhan beri dan korang nak lebih lagi. Last word dari aku...bersyukur dengan apa yang kita ada...

p/s: apa yang daya penarik yang korang minat tentang pasangan anda? Share la...=)

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails