web 2.0

Thursday, January 14, 2010

Cinta Sejatikah Ini?



Salam readers,

Ramai orang sekarang sudah tahu apa itu internet. Kalau tanya budak sekolah rendah pun, diorang pun dah pandai macam mana nak surf internet. Bagi budak remaja sekarang, Twitter, facebook atau friendster adalah satu kemestian untuk berhubung dengan member-member. Tak kiralah member kenal atau pun tak, yang penting rasa seronok bersosial adalah penting bagi diorang. Memang tak nafikan dengan adanya laman sosial ni, memang akan ada ramai kawan.

Kalau berkawan saja, takpe. Tapi lain pula kalau bercinta melalui semua laman sosial ni. Kalau bercinta dengan orang yang kita betol-betol kenal dari zaman sekolah kira okey la. Tapi kalau bercinta dengan mana-mana orang yang kita tak kenal dari mana asal usulnya. Memang boleh menempah maut.

Ini yang terjadi pada segelinter budak perempuan yang mudah jatuh hati dengan orang melalui laman sosial ni. Bagi aku, biasanya ini terjadi pada orang yang tak pernah couple. Memang seronok dapat berborak dengan orang kita anggap sayang. Tapi jangan la percaya sangat seratus peratus sampaikan maruah pun nak bagi. Padahal baru je kenal sebulan dua.

Last-last akibat sayang, maruah tergadai, pastu perut mula memboyot, mula la malu dengan diri sendiri. Akibat nak elak malu, belajar pun tergantung. Kesian pula pada mak ayah kat kampung kalau dapat tahu.
Bercinta memang tak salah, tapi biarlah berpada. Sayang pun ada hadnya. Kalau tak tahan sangat, buat la cara yang elok dengan menikah....dapat pahala lagi sebab elak zina

p/s: bayangkan kalau member kita sendiri hanyut macam ni...apa korang akan buat?

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails