web 2.0

Monday, November 23, 2009

Bra Kena Rembat?



First thing, aku memang tak pakai bra. Gila apa laki nak pakai bra kan, pakai singlet sudah..hehe  Ada seorang perempuan mengadu tiba-tiba

"Weh, bra aku kena rembat. Bukan satu je, hampir sepuluh dia rembat. Sesedar pagi tadi baru perasan bra aku semua hilang"

"Mak ai...banyak gila dia sapu. Kau jemur malam ke?"

"Yela...tension aku, dah la bra lawa-lawa dia ambil. Yang lusuh tak ambil pula"

Geli hati aku dengar bra orang perempuan pun kena rembat. Ingatkan barang kemas je...haha Payah betul jadi perempuan. Banyak benda nak dijaga..

Okey, kejadian ni biasa berlaku di asrama, tak pun kat rumah sewa. Berdasarkan kejadian sebelum ni, bukan semua pencuri bra atau seluar kecil ni lelaki, perempuan pun ada juga. Lebih-lebih lagi kalau perempuan tu suka berlagak macam lelaki, atau dikenali dengan 'tomboy'. Tapi tak tau sebab apa dia buat macam tu..

Jadi, kenapa pencuri ni suka sangat nak curi bra dan seluar kecil ni? Antaranya:

1) Orang ni akan rasa terangsang apabila dapat cium bau bra ni. Lebih-lebih lagi kalau bra tu tak basuh. Lagi la cepat dia ambil..nak-nak yang 2 minggu pakai tak basuh..hehe . Memang psycho sikit orang jenis ni. Biasanya jangka hayat bra yang dicuri tu tak lama. Lepas dah puas, terus diorang buang

2) Mungkin orang tu miskin sangat sehingga tak mampu nak beli baju dalam. Tapi aku rasa waktu sekarang ni ada ke orang miskin sangat macam tu?

3) Orang tu mungkin peminat anda, jadi dia ambil barang anda sebagai kenangan. Ini kira okey. Kalau dia ambil buat 'mandrem' atau ritual apa-apa kat bra tu. Lagi teruk akibatnya. Minta-minta dijauhkan.

4) Besar kemungkinan bra ni diambil oleh pondan. Yela..kalau nak beli kat kedai, segan pula. Sebagai jalan alternative, dia rembat la orang lain punya

5) Mungkin orang tu nak buat jualan bundle. Jualan bundle kan semua barang second hand. Lepas curi banyak-banyak. Apalagi, kena jual la..huhu

6) Mesti jenama bra korang mahal-mahal. Siapa tak suka jenama mahal. Lebih-lebih lagi kalau jenama Prada atau Levis (ada ke? aku main tikam je..hehe)

7) Diorang pinjam kejap sebab nak elak silau matahari kot. Tapi macam tak logik pun ada juga..hehe

Kalau boleh jangan la jemur waktu malam, lagi bagus jemur waktu siang sebab senang nampak orang curi ke tak. Bagi yang hilang bra atau seluar kecil, boleh buat report polis. Tapi aku rasa mesti polis tu tersenyum bila korang buat report..haha

Hah...aku dah jumpa. Siapa punya 'sotong' ni? hehe =)




p/s: pelik juga...kenapa seluar dalam lelaki tak pernah kena curi? =)

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails